torsdag 24 februari 2011

Vitklöver


Jag hittade denna gamla bild när jag sökte bilder från vår trädgård.
Vi hade varit en vecka i Stockholm och när vi kom hem så stod gräsmattan i blom. Det var Vitklöver som fått växa ifred från gräsklipparen och fått gräsmattan att ändra färg.
Jag har försökt att få detta att hända igen, men det har inte blommat lika bra som första året.
Att klippa bort Vitklöver är inte alltid så lätt, när de fått smaka på gräsklipparen och om det är varmt och torrt så blommar den på millimeterkorta stjälkar, omöjliga att slå av med gräsklipparen.

På måndag startar Vårteckensutmaningen på Humlebackens blogg, jag fick ett tips om detta från Agneta i Snäckskalsdalen i mitt förra inlägg.
Rolig idé, jag kommer de måndagar jag kan visa hur långt våren hunnit här, även om det till en början kommer att vara mera av "hur långt borta" våren är här i Brännberg.
Kanske någon fler vill vara med?



Här är en länk till Humlebacken;


Ikväll är våren långt borta, även om det nu inte är kallare än -20ºc.

3 kommentarer:

  1. Det var ju inte särskilt kallt...:) Blommor i gräsmattan är fint tycker jag, vi har ett tjugotal arter som avlöser varandra och klarar måttlig klippning.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Har precis hittat hit.
    Jag har svart trolldruva. Trivs som attan i den vildvuxna delen av trädgården. Hundarna har inte ätit av den, men misstänker att den inte är så "hälsosam". Men det finns ju många giftiga växter, fast det är nog värst när det är frestande färger på bären...inte många som börjar gnaga på rötterna på en stormhatt tex! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej och välkommen hit alla nya läsare. Det är roligt att ni hittat till min sida.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.