torsdag 4 augusti 2016

I dagens tidning...

Rubriken- en sanning med viss modifikation...

En kompis satte kaffet i vrångstrupen av förvåning i morse, och en av mina systrar meddelade mig en aning överraskad att jag är med i dagens tidning.

Jo, så är det.
Jag vet själv inte om det är bra eller dåligt med sådan uppmärksamhet, men jag hoppas att mitt trädgårdsintresse kan inspirera andra att våga testa olika växter, så vi kan byta erfarenheter så småningom med varandra.
Jag själv har än mycket kvar att lära om ämnet.

Så här ser mittuppslaget ut i dagens NSD:


Vill du läsa reportaget på NSD webben så kan du göra det här.

Jag i vårt trädgårdsland. Bild från NSD webben. Foto: Lena Leffler.
När jag först fick frågan att vara med i tidningen så föreslog jag att även min granne Gerhard skulle vara med i reportaget och de berättelser från förr som han förut har berättat för mig, och som jag har skrivit ned här på bloggen.
Läs berättelserna från Gerhard här.

Läs övriga berättelser från byn här.

Reportaget om Gerhard kan du läsa här: Favorit är spökhunden.

Gerhard och jag. Bild från NSD webben, foto: Lena Leffler


Längre ned i högerspalten här på bloggen finns en lista med länkar till bra och lärorika trädgårdsbloggar.


Ha en go´kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.