fredag 26 augusti 2016

Ett fikonträd på utflykt till stan.


Jag har lånat ut två träd till Bodens trädgårdssällskap i helgen.
De har en monter på skördefesten/marknaden.
Hoppas träden trivs bra i stan.

Fikonträdet är 17 år, då sådde jag frön från ett fikon jag köpt i en butik.
Nu är det mer än två meter högt.


 (Detta inlägg är gjort med mobilen om nu någon tycker det ser annorlunda ut.)


Även en ginko biloba fick följa med.
Den köpte jag för 15 år sedan, då var den bara en decimeter hög.
Nu har den och fikonträdet vuxit till sig så pass att de kan vara med på denna lilla utställning.


Det var trångt i bilen, men de rymdes med nöd och näppe.


Jag har rensat i bokhyllan och ger bort några böcker till nån som behöver dem bättre.




Jag själv på plats en stund till.


3 kommentarer:

  1. Så stora träd du har dragit upp! Och fikonträd från frön! Bravo! Hur i hela friden förvarar du dem under vintern? Antar att de bor i ert fina växthus under den ljusa årstiden.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fikonträden övervintrar nere i den mörka och svala potatiskällaren.

      Radera
  2. Fantastiskt att du sått fikonträd från kärnor och så stort och fint det blivit. Önskar mig både fikon och ginko biloba och det ska väl inte vara omöjligt nu när jag har större växthus.
    Ha det så gott på skördefesten
    /Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.