måndag 8 augusti 2016

Barbros perenner.


Det finns en liten handelsträdgård i byn Pålberget längs vår väg mot Piteå.
Det är en av de handelsträdgårdar som jag gillar bäst här i Norrbotten.


Hos Barbros perenner har jag förut om åren hittat lite udda och för mig okända växter, sådana som man inte finner hos de flesta gardencenters.
En utflykt till Barbros perenner fanns därför med i sommarens utflyktsplaner.


Om det inte vore för att bristen på lediga platser för nya växter i den egna trädgården var så stor, så hade jag kunnat köpa på mig väldigt mycket fint.




En vacker berberis, eller varför inte ett judasträd?
Men jag tror nog att ett judasträd skulle ha problem med det bistra klimatet i min egen trädgård.
Men det är bedårande vackert.
Kanske jag ändå skulle köpa ett och odla i kruka?

Judasträd Cercis can. 'Forest Pancy'

Rosa 'Lambert Closse'

Just nu har Barbro halva priset på alla rosor och 60% på utvalda perenner.

Rosa 'Morden Ruby'

Jag köpte själv en av rosorna på bilden ovan.
Den enkla vita rosen här under är också fin, kanske jag köper en sådan en annan gång om de finns kvar.


Läs själva mer om denna handelsträdgård på Barbros hemsida.


Barbros egen trädgård just bredvid den lilla handelsträdgården är även den fylld med vackra växter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.