onsdag 21 mars 2012

Ikväll i Älvsbyn...

Älvsbyns kommunvapen
Ikväll är det årsmöte för Älvsby trädgårdsvänner i fd. Konstgården vid kyrkan i Älvsbyn.
Årsmötet börjar klockan 17:00 och efter de sedvanliga förhandlingarna så kommer jag att visa bilder på växter från vår trädgård för årsmötets deltagare.

Jag fick en förfrågan redan före advent om jag ville visa bilder och berätta om dessa vid årsmötet, jag som aldrig tidigare gjort någon Power-point på riktigt så att säga, var tvungen att testa detta för att så sedan i visst oförstånd tacka ja till denna inbjudan.
Flera gånger sedan dess har jante-lagen klappat på min axel, vad har jag att visa där?
Vi som inte ens har någon "riktig" trädgård...


Efter många timmars bråkande med det bildspel jag tänker visa där ikväll så blev det efter hjälp till sist färdigt, och för att inte helt tappa tråden (om någon frågar efter något latinskt namn) så har jag även gjort en växtlista över de växter jag visar på bild, med de svenska och de latinska namnen.
De flertalet av växterna i kvällens bildspel är helt vanliga trädgårdsväxter som man utan problem kan skaffa från sin närmaste handelsträdgård, några exoter finns också med.
Många växter förekommer på flera bilder, så bli inte förskräckta över att jag kommer visa fler än 200 bilder där ikväll.


Jag är övertygad om att de flesta som besöker årsmötet ikväll skulle göra detta lika bra som mig, och så även ni kära läsare.
När Jante knackade på min axel så viftade jag bort honom, det här med trädgård och växter är ju så kul, och att få prata inför förhoppningsvis intresserade åhörare och visa bilder på våra växter kommer att bli riktigt roligt.
Frågan är bara hur länge de orkar lyssna, jag kan prata hela kvällen lång.


Besök gärna Älvsby trädgårdsvänners egen hemsida, här kommer en länk;

http://www.alvsbytradgardsvanner.se/

8 kommentarer:

  1. Så spännande.
    Och du har säkert växter som inte andra har.
    Och det är ju mest inspirerande hur du har gjort och utformat din trädgård.
    Ideer och tips är mycket värt och det mest intressanta att lyssna på.

    Lycka till
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hejsan Hans!
    Vad spännande att få visa din fina trädgård på bild och prata 'växter' :=)
    Det kan/gör du jättebra och är fullständigt övertygad om att åhörarna blir inspirerade.
    Lycka till och ha det så kul!

    SvaraRadera
  3. Lycka till!!! Det kommer att gå så bra och de kommer att få se vackra bilder, höra en kunnig en som talar varmt om dem.
    Ha en alldeles underbar onsdag!!

    SvaraRadera
  4. Jag har ju läst dina krönikor i trädgård i norr så kvällens övningar kommer du att klara galant. Det är alltid roligt att se bilder och inspireras av andras trädgårdar så besökarna går nog hem med en massa inspiration. LYCKA TILL !!!

    AC

    SvaraRadera
  5. Det gick lysande!
    Jag var där och det var en mycket lyckad presentation du gjorde på ett roligt sätt.
    Tusen tack!/Ulrica

    SvaraRadera
  6. Hej Hasse !! Har inga kor i sommar heller, om nån bara vetat hur man varit livrädd de skulle komma in i er trädgård:-) :-)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack för en himla trevlig kväll med dina fantastiska bilder.
    Bra att du kastade bort Jante från dina axlar.
    Mvh
    ÄTV/Inger B

    SvaraRadera
  8. Det gick ju väldigt bra förstår jag av kommentarerna här ovan!
    Man växer av sådana utmaningar även om det känns hemsk just innan man ska upp på "scenen", eller hur?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.