onsdag 23 mars 2011

Dagens inköp.


Det har sina fördelar med att jobba granne med en handelsträdgård.
Det är Fagernäs Trädgård som jag har vid mitt jobb, det är lätt att ta sig tid för ett besök hos dem, men det är svårare att gå därifrån utan att köpa med något hem.
Idag blev det en Grön saintpaulia som jag aldrig sett förut.
Den är högre än de övriga saintpauliorna och översållad med knoppar, eller är detta blommorna?



Efter en hel dag på jobbet kan det vara avkopplande att när det finns tid smita in där och andas den härliga luft som finns i växthuset, eller att gå runt bland träd, buskar och perenner när den säsongen är.
Utanför hade de idag fina påskliljor som väckte hopp om den årstid som snart kommer på riktigt även till oss i norr - Våren.
Det vårtecknet behövdes för jag hann knappt åka därifrån så yrde snön ned i sidled.

Här kommer en länk till min närmaste handelsträdgård, så kan du besöka den själv, även om du nu inte kan andas in den härliga doft som annars möter mig när jag öppnar dörren och går in dit;

http://www.fagernastradgard.com/startsidan.php

5 kommentarer:

  1. GRÖN saintpaulia! Det har jag aldrig sett! Visst är det härligt att gå omkring i en fin handelsträdgård. Ett av mina favoritställen i Stockholm är Zetas. Sååå vackert.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Fagernäs trädgård? Tala om barndomsminnen för mig. Vad gäller S:t Paulan har jag aldrig sett den där varianten. Kul! Lycka till med dina fuchsior (stavas det så?)... Ja, vi ses/hörs!

    /Erica Hedman

    SvaraRadera
  3. Fördel? För mig hade det varit en nackdel att jobba granne med en handelsträdgård för jag hade blivit ruinerad. Läcker och udda Saintpaula.
    Ha det gott!
    Pella

    SvaraRadera
  4. Hej Hans! Kul med en kille vid tangentbordet som bloggar om trädgård, vi är ju inte så många! Jag skall kolla igenom din blogg när tid ges! Vårt hus kommer att prioriteras sedan skall trädgården få ta lång tid, resan är allt eller hur!?

    SvaraRadera
  5. Kul med en grön saint paulia. Gillar också gröna blommor.
    Tack för dina kommentarer hos mig.
    Birgitta

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.