fredag 23 januari 2015

Krönikor på bloggen.



Jag har lagt ut mina krönikor som jag skrivit i tidskriften Trädgård norr de senaste åren.
Nu finns de att läsa här på bloggen för de som vill.

Jag har förut fått frågor om jag inte kunde lägga ut krönikorna här på bloggen, och nu när vissa av de äldre numren av tidskriften är slutsålda så gjorde jag så.

Här under länkar jag till det jag skrivit om specifika nummer av Trädgård norr, där jag nu lagt in krönikan i sin helhet där jag förut bara nämnde om den.
Tänk på att 'skrolla upp' sedan när den sidan visas för att kunna läsa det inlägget från början.


Nr. 3, 2011 Årets bästa tid är nu

Nr. 4, 2011 Höstens lidande och frestelser

Nr. 5, 2011 En tröst i november

Nr. 1, 2012 Vintervila

Nr. 2, 2012 Den svåra tiden

Nr. 3, 2012 Trädgården är mitt eget paradis

Nr. 4, 2012 Trädgårdens eget OS

Nr. 5, 2012 Din egen apel

Nr. 1, 2013 Vinterfärger

Nr. 2, 2013 Gott Nytt År!

Nr. 3, 2013 En tid av stress och underbar blomning

Nr. 4, 2013 Omöjliga drömmar?

Nr. 5, 2013 Fynda billiga lökar på rean

Nr. 1, 2014 Vintertrist eller vinterlek

Nr. 2, 2014 Det var länge sedan sist

Nr.3, 2014 Den gyllene tiden

Nr.4, 2014 Trädgårdsdeppression

Nr.5, 2014 Trädgårdens jättar

Nr.1, 2015, Otäcka växter.

Nr.2, 2015 Full fart mot sommaren!

Nr 3, 2015 Järnnatt

Nr.4 2015 Tack för allt regn!

 Nr.5 2015 Den långa pausen
.

Vill du istället se alla inlägg med krönikorna i ett 'svep' så klicka på denna länk istället, och välj sedan 'Äldre inlägg' längst ned på sidan för att läsa de äldsta krönikorna.
En sådan 'knapp' finns även i bloggens högra spalt,

Att ha fått möjlighet att skriva krönikan i tidskriften Trädgård norr är otroligt roligt tycker jag.

Ha en toppendag!




7 kommentarer:

  1. Det var ju en jättebra idé. Ser fram emot denna läsning och önskar jag hade haft en läsplatta så jag kunde lagt mig på soffan i kväll och riktigt gottat mig.

    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  2. Toppen Hans!
    Dina krönikor är så enormt välskrivna så det är bra att fler får tillgång till läsning. Gillar dom enormt!


    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du lägger ut dem samlat här! Har läst några stycken. Visste inte att de blivit så många! Kunnigt, välskrivet - grattis!
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  4. Du är ju så bra på att skriva. Verkligen något som jag läser när tidningen kommer.


    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  5. Smar! har hängt med i tidningen sedan starten och givetvis läst dina rader med stor behållning.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Looking forward to reading your work. Thanks for sharing that. Jack

    SvaraRadera
  7. Vad bra! Tack. Tips: Tävla hos min vän Heléna: http://houseofadela.se/

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.