onsdag 6 mars 2013

Ny blogg!

Fagernäs skola, hemsida:
Fagernäs skola


Jag har inte varit så aktiv här på Svanå-bloggen de senaste dagarna.
Jag har fixat en blogg till som jag tänkt skall användas för att visa det fritidshem där jag jobbar, men på den bloggen skall det ju inte bara vara jag som ska skriva, jag har bjudit mina kollegor som medförfattare.
Tanken är även att barnen ska skriva inlägg och visa saker de gör.
Redan har Maja skrivit om en skidtävling de var med om idag.

Jag känner mig lite försiktig när det gäller att publicera bilder med andras barn på Internet, även om vi fått lov av de flesta föräldrar att visa deras barn.
Bilderna i en blogg kan ju kopieras utan tillstånd någon annanstans och då vill jag inte ha med närbilder av barn som i den värsta av världar då kan användas till saker jag inte ens kan ana.

Syftet med att bygga en blogg om fritidshem är att lyfta och visa det arbete som görs där, de flesta av er har ju gått i skola och vet allt om den, men hur många vet vad ett fritidshem är och vad som görs där?
Tyvärr kommer det inte vara möjligt att visa allt då min egen tid att sitta vid en dator på arbetstid är mycket begränsad.
Att dokumentera sitt jobb har jag inte varit duktig på, men det kanske blir ändring på det nu.

Välkommen in i en värld som de flesta barn i åldrarna 6-10 år har som sin vardag, kika in hos:


Jag har ju inga planer på att sluta skriva här bara för att en till blogg startas, om nu någon trodde det.
Än finns det mycket bilder att visa från vår trädgård, och sedan kommer ju våren och sommaren med nya växter.
Ha en riktigt fin onsdag kväll!

3 kommentarer:

  1. Roligt för fritidsbarnen och personal med en egen blogg att skriva i.
    Ja, absolut får man vara försiktig med att visa bilder på nätet.......
    Världen är sååå galen ibland att man vet aldrig.

    Det var väl för väl att du inte ska sluta eller skriva sällan på din blogg för den måste ju vara första prioritet. :=)
    Vi vill ju fortfarande veta vad som växer och händer hos dig.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Den världen är ju ganska bekant (förskollärare som hann jobba i skolans värld)för mig och det är en värld som nog inte många förstå hur både ansvarsfyllt och jobbigt det kan vara ibland.Och hur pedagogiskt det är:)
    Ska bli kul att kolla den:)
    ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt fin ide.
    Barnen kommer att älska att skriva inlägg.Det kanske sporrar dem att göra något bra under dagen som de senare kan berätta om.
    Bilder får man verkligen vara försiktig med. Det finns ju knäppa människor som har konstiga tankar.

    Min karriär inom barnomsorgen har tagit paus för närvarande nu skall jag förhoppningsvis hinna njuta av våren och sommaren.
    Och det ser jag framemot. Det värsta är ju att jag är in på datorn och köper både växter och frön, mer än jag behöver:o)
    Så nu får jag utöka rabatterna.

    Ha en riktigt fin dag

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.