tisdag 15 april 2014

Julen varar fram till påska...


Här visar jag några bilder från soptippen i Boden, där har personalen samlat in och ställt fram olika trädgårdstomtar som folk förut har slängt.
Där varar julen fram till påska', och vidare fram till nästa påsk också.
Jag tyckte att det var ett roligt initiativ att ställa fram dem vid infarten dit, så jag stannade och fotograferade dessa tomtar redan i höstas, men har glömt att visa dem här förut..

Dessa tomtar var ju omåttligt populära för några år sedan, men förståeligt nog så har folk ledsnat på dem och slängt dem.


Nåja, även om jag inte tycker om sådana tomtar så får ju andra göra det, men att ställa fram dem på det här sättet tycker jag är kul, jag var där igår med, och de står ännu kvar.



Det är något med dessa spånskive-tomtar som jag inte gillar, jag skulle därför inte vilja ha en sådan här hemma, nej där är tomtarna på rätt plats, där de hör hemma - på soptippen!


3 kommentarer:

  1. Ha ha, vilken kul idé!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Kul att se att vårt pyntning uppskattas
    / John

    SvaraRadera
  3. Det initiativet var riktigt kul. Alltid gör tomtarna någon glad.
    Önskar dig en riktigt fin Påsk.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.