onsdag 20 november 2013

Vit förgätmigej


Vår trädgård är täckt av vit snö, så vi har inte så mycket att visa just nu.
Men jag visar något annat vitt idag, som ju dessutom är så mycket trevligare än snö.
En vit blomma.

I somras så blommade en vit förgätmigej i vår trädgård.
Sedan förut har vi plantor av blå förgätmigej och de är några av våra käraste favoriter.
Jag gillar vita blommor, de lyser upp mitt i grönskan.



Förgätmigej vill växa i något fuktig mark, så jag hoppas jag planterat den på en plats där den skall trivas.
En plats där jorden är sådär lagom fuktig.

Att få en vit förgätmigej innebar ett lyckorus för oss som även gillar trädgårdens minsta blommor.
De är så små att de knappt syns, så därför visar jag några riktiga närbilder på de vita blomstren.

Plantan kom i ett paket med växter från Anna-Stina Rammhällen på Gotland.
Tack igen Anna-Stina.

3 kommentarer:

  1. Underbar! Gillar också de vita blommorna allra bäst, just för att som du säger de lyser upp. När det börjar skymma är det numera de enda jag ser…
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Supersöt liten Förgätmigej.
    Vita blommor är rent och vackert


    Önskar dig en härlig dag.

    SvaraRadera
  3. Nejmen! Jag visste inte ens att det fanns en vit förgätmigej, supersöt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.