tisdag 19 mars 2019

På skidor runt i trädgården.



 Det är så mycket snö att det nu var länge sedan jag kunde ta en promenad runt i trädgården, så häromdagen tog jag på skidorna och åkte en sväng genom trädgårdens bortre del.


Där såg jag att den tunga snön knäckt ett av träden.
En knäckepil hade blivit knäckt på riktigt.

Ser ut som om halva trädkronan kollapsat av tyngden av snö tidigare i vintras.

Jag har inte varit till denna del av trädgården förut i vinter då jag gick runt och skakade de flesta träd rena från den nedtyngande snön, något som ju skulle straffa sig på detta sätt.





Ja, det är inte mycket att göra åt detta nu, kanske jag hamlar detta träd hårt till våren så det får växa ut en ny och jämn trädkrona.

Trots allt så får jag väl se denna fadäs från en positiv infallsvinkel, det var ju trots allt tur i oturen att snön knäckte trädet istället för mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.