söndag 9 juni 2013

Vinnaren blev...


Så blev det dags att dra en vinnare av det paket med växter från vår trädgård som vi lottar ut.

För att vara säker på att det hela skulle gå rätt och riktigt till så fick två av våra barn hjälpa till vid dragningen av vinnaren.
Jag trodde att det skulle vara snabbt avklarat, men ack så jag bedrog mig.
Min dotter hade nämligen redan bestämt sig för vem som skulle bli vinnaren, nämligen hennes gudfar Mattias (som hon själv valt ut här om året) och nu försökte hon på alla sätt och vis få honom som vinnare ikväll.

Hon vek den lappen på ett speciellt sätt och spanade efter den när hon skulle dra vinnaren, men trots hennes lycka när hon drog den lappen så ogillades det hela av hennes fader.
Vi försökte igen, men hon fuskade lika mycket då, men hon blev förstås lycklig då hon drog den lapp hon tänkt skulle vinna.



Nej, fusk tycker vi andra inte om, så dottern fick lämna rummet och jag själv gjorde om dragnings proceduren, dock inte lika högtidligt som först planerats, men nu fick alla lika stor chans att vinna.
Jag drog en lapp och på den står det:



Grattis Anna, mejla mig din adress och skriv även när det passar att få paketet med växter.

Min dotter hade ju bestämt att hennes gudfar skulle bli kvällens vinnare, men hon får sedan själv fixa ett paket med växter till honom.
Undrar vilka hon väljer då?

Ha en trevlig vecka, och tack alla ni som var med i denna utlottning.

6 kommentarer:

  1. Hahahaaaa, vilken härlig dragning av vinnare :=)
    Grattis både till Anna och Mattias.

    En utlottning som jag har missat men jag får skylla mig själv då jag har suttit för sällan vid datorn den senaste tiden.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Iiiii, jag vann! Oh, ett sånt härligt miljöombyte det blir för växterna - eller inte? De kanske inte gillar den skånska myllan? Eller så kanske de kommer att trivas hur bra som helst? Det blir ju bara så roligt och spännande att få reda på!
    TACK!

    SvaraRadera
  3. Jag igen! Nu har jag läst på om växterna här hos dig och hur de önskar att bo och jag tror och hoppas att jag kan uppfylla deras krav. Några får hamna i den skuggigare och fuktigare delen av djungeln, löken i den soligare delen, fjällviolen är så liten och så måste jag ha frostkoll på så den får stå vid dammen precis där dimm-maskinen fuktar marken. Den gula draban ska nog tycka om torrheden på entrésidan. Välkomna små växter!

    SvaraRadera
  4. Ha, ha. Härlig lotteriinspektör. :-) Och grattis till de rättmätiga vinnarna!

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinnarna! Härlig dragningsprocedur, men rätt ska det vara och ni löste det på bästa sätt.

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinnarna! Härlig dragningsprocedur, men rätt ska det vara och ni löste det på bästa sätt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.