söndag 2 februari 2014

Föreläsning i maj.


Då var det liksom'svart på vitt', det faktum att jag lovat att föreläsa en kväll på biblioteket i Boden när de har en temakväll om trädgård.

Intresset att låna trädgårdsrelaterad litteratur är som högst om våren, så därför vill biblioteket ordna med en kväll då trädgård och odlande står i fokus.

För någon dag sedan så damp reklam- och informationstidningen  'Bodenguiden' ned i postlådan, och där finns en annons från biblioteket där de nämner om denna kväll i maj månad.
Det är Bodens trädgårdssällskap som ansvarar för den kvällen och de ringde för någon vecka sedan och frågade om jag ville vara med då.
Klart att jag ville, att få visa bilder från trädgården och de olika växterna, och få prata om dessa år ju jättekul.


Än är det ju lång tid kvar, men jag får nog snart ändå börja att fundera på vad jag skall visa och berätta om, det hela måste ju också vara lagom långt, jag skulle ju kunna hålla på att prata i timmar, så konsten är ju att kunna begränsa sig själv.

Jag tror att jag ska visa bilder av olika växter som finns i vår trädgård, och berätta om några knep jag testat för att få några kinkiga av dessa växter att trivas.
Att berätta om att odla i kallt klimat (som det står i annonsen) ska jag också göra, men det blir inte många tips om grönsaksodling, ty den svåra konsten håller jag som bäst på att lära mig själv, men man kan ju odla mycket som är av enklare och mer underhållande slag.

Kanske vi syns då?

Läs även om denna kväll på  Bodens trädgårdssällskaps hemsida under fliken aktiviteter.



3 kommentarer:

  1. Håller med dig, visst är det kul att få berätta om trädgården och växterna. Och roligt när det är åhörare med intresse av ämnet.

    SvaraRadera
  2. Synd att jag bor lite väl långt bort annars skulle jag gärna komma ock höra på dig.
    Du är ju fantastisk både i ord och bild.
    Men jag får nöja mig med att läsa i trädgård i norr och kika in på din blogg.
    Lycka till

    SvaraRadera
  3. Härligt! Då gäller de bara att memorera datumet. Minnet är bra men kort :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.