torsdag 21 mars 2019

Nu laddar jag för våren.

Granngården i Boden

Jag gjorde ett besök hos Granngården för att få lite inspiration, då det ännu är länge kvar innan vår trädgård tinar fram ur snömassorna.

Ännu är det lite tidigt att starta med sådder och planteringar då vi ännu inte planerar för att starta växthuset på grund av att nätterna ännu är för kalla här i norr.

Men min av den långa vintern så förkrympta trädgårdssjäl behöver näring och då passade jag på att göra ett snabbt besök hos närmaste butik med trädgårdskänsla.



Dahliorna fick vara denna gång, men så fann jag en intressant hylla med fröer från Sara Bäckmo.

Jag hade ju bestämt mig för att inte köpa något som vi inte har plats att plantera just nu, men så såg jag fröpåsar med sockerärtor och kom på att jag ju inte fick tag på sådana fröer förra året då de hunnit att bli slutsålda på alla butiker som jag sökte på i Boden, Luleå och i Älvsbyn, så nu känner jag mig nöjd som fått tag på sockerärtor redan nu.



Såg även att de hade pallkrage på Granngården, tänk om jag med några sådana skulle ta och bygga trädgårdslandet större än vad det är idag?

Tänk att det fungerade med ett kort besök hos Granngården för att trädgårdstankarna skulle få näring.

Dagens inköp.

3 kommentarer:

  1. Hei.
    Det skal ikke så mye til før man er i gang med hagesesongen. Vi har også mye snø enda, men jeg starter opp drivhussesongen neste helg. Forer drivhuset innvendig med bobleplast. Det blir bra!🤩
    Ha en fin fredagskveld,
    Lena

    SvaraRadera
  2. Godt å kjenne på hagefølelsen igjen:-)
    Her var det den gule erantisen som hadde etablert seg her, som tente gnisten igjen.
    Håper snøen smelter rskt hos deg.

    SvaraRadera
  3. Hej Hans!
    Oj, vad väl jag förstår hur det känns när din "
    ... av den långa vintern så förkrympta trädgårdssjäl..." får lite näring! Visst är det underligt hur lätt det är att få igång trädgårdsmänniskan, då alla andra "bekymmer" har prio två :-)!
    Låter förresten vettigt att utöka odlingarna med några pallkragar som man kan med rätt substans sätta igång även vid snö och kyla. Lite egenodlad sallat och rädisa skulle väl sitta fint? Och sockerärtor lite senare - typ :-)?
    Visst är det härligt med vår!
    GLAD PÅSK till dig och de dina!
    /Anja

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.