lördag 25 mars 2017

Upp och ner i Piteå.


Vid ett besök på konsthallen i Piteå så fick jag syn på några hängande krukor, som amplar,  men ändå inte för krukväxter hängde upp och ned.


Lite annorlunda. 

Det fungerar tydligen ganska bra att vattna krukorna uppifrån,  men det droppar lite vatten från krukorna när de vattnat där


Om det är så snyggt,  ja det vet jag inte riktigt. 
Men ändå kul på något sätt. 

Betydligt mer imponerande var utställningen på konsthallen med robotar och minioner.
Skulle kanske passa bra som konst i trädgården?
Men då kanske de blanka robotarna skulle rosta?


Utställningen kallas för 'Alchemy of Steel' av konstnären Torbjörn Berg.


Skulle jag ha en egen konsthall så skulle jag boka denna utställning så snart som möjligt. 





1 kommentar:

  1. Hej Hans!
    De där två sista, skorpionen (?) och monstret skulle platsa fint i min trädgård! Wow, vilken utställning du har varit på .
    Med hälsningar till "permafrosten!" ;-)
    /Anja

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.