torsdag 21 juli 2016

Måla på stenar.


Min fru och min dotter plockade fram målarfärg och penslar och målade på några stenar som de hämtat.


De målade små stugor i olika färger.
Lite pillrigt jobb, men de tyckte att arbetet var ett nöje.


 I det varma vädret torkade färgen snabbt. Där fanns redan tre målade stenar, men färgen på dessa var både blekt av solen, och nött av väder och vind, så de fick ny färg när de ändå höll på att måla.


 Pyssel som detta är inte riktigt min starka sida, men här finns ju andra som är duktiga på sådant.




Nu står fler målade stenar vid kanten av rabatten, det blev nästan en liten by där, och min dotter tycks nöjd med det utförda arbetet.


"- Pappa, du lägger väl ut de här på bloggen?" frågade min dotter.

Ja, det är väl bäst att göra så, tänkte jag, och hämtade kameran och förevigade denna stund.
Lite pyssel förgyller ju både i trädgården och i denna blogg.


3 kommentarer:

  1. Jättekul sommar och sol pyssel! Dessutom blev det en charmig installation :)))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig idé! Humor och fantasi är riktigt trevliga egenskaper och resultatet blev charmigt :-) Jag ska kanske härma idén men måla troll istället ;-)).
    Ha det fint !
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Great idea! I have seen a number of gardens with miniature villages - but never one made from painted rocks. Very creative Hans. Love it. Jack

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.