söndag 1 april 2012

Vykort från webben.



Nu kommer det nya numret av Hus & Hem Trädgård.
Denna nya trädgårdstidning har ett trevligt inslag med som de kallar för "vykort från webben", där de tipsar om fyra gröna bloggare.
I det här numret så finns jag själv med. Kul.

Jag fick en förfrågan från tidningen om jag ville vara med och visst ville jag det, det var ju svårt att säga nej till en sådan förfrågan.


Så när jag öppnade den tidning jag fått så såg jag att en för mig annan välkänd blogg också är med;
det är Gunilla med sin fina blogg Norrskenets trädgård.
Kul att en blogg som jag själv ofta läser också är med.

http://norrskenetstradgard.blogspot.se/




De två andra bloggarna är nya för mig, här länkar jag till dem så du kan spana in de också;

http://solrum2.blogspot.se/

http://viakoptradgard.blogg.se/

Hoppas ni alla får en härlig söndag med lagom mycket april,april.
För visst är det skönt nu när det är april, jag har längtat så hela långa vintern.
Snart blommar det ute och snart startar vi vårt växthus för i år, men än så dröjer det för tidigt i morse var det -15º C  här.
Jag var glad att jag inte i iver startat växthuset än för det blir dyrt att hålla värmen där när nätterna ännu är så kalla. (Om det ens är möjligt.)
Jag får ge mig till tåls några veckor till.

Ännu är växthuset vinterstängt.


10 kommentarer:

  1. Men så roligt! Grattis! Alltid kul att bli lite uppmärksammad och att nya läsare får chansen att hitta till din fina blogg.
    Ha det bäst!
    kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Hei. Så gøy da! Alltid hyggelig med nye lesere!

    Ønsker deg en fin søndag. Klem

    SvaraRadera
  3. jag gratta ju herrn igår för det:) men kan ju gratta en gång till:)
    Ha en underbar söndag!!

    SvaraRadera
  4. Kul! Då ska jag köpa tidningen. Har varit ute och rensat lite i trädgården redan, elva dagar tidigare än i fjol.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Kul! Då ska jag köpa tidningen. Har varit ute och rensat lite i trädgården redan, elva dagar tidigare än i fjol.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Visst är det roligt att vi fick komma med i tidningen:o)
    Man blir ju lite mallig.

    Här var det minus 10 inatt och det snöar förfullt.
    Då får man vara glad att inte växterna hade allt för bråttom att komma upp.

    Ha en riktigt fin Söndag
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Grattis! Marknaden svämmar ju över med trädgårdstidningarna men den ska jag köpa. Kul att du blir uppmärksammad - det faller ju litet glans på oss andra i zon 5,6,7...också
    Jag törs inte ange zon tydligare för mina växter tror att de växer i zon 5
    Inger B

    SvaraRadera
  8. Tack för att du är så generös med tips, bl.a.a tillö andra bloggar. Norrskenets trädgård var nytt för mig - fantastisk!
    Inger

    SvaraRadera
  9. Hej. Tack för titten hos mig :) Här har det kommit lite snö och det väntas kallt hela påsken ... Jag som sett fram emot att trädgårds pyssla hela påskhelgen . Nu får man snällt vänta lite.
    Mitt växthus är fullt med pelargoner och annat som står och gottar till sig, men det är väl en annan temperatur i Sthlm .... Må så gott
    Tjingeling

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till dig Hans!
    Det var en välförtjänt uppmärksamhet!
    Sååå roligt!

    Ha det gott!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.