fredag 23 juni 2017

Glad midsommar!

Jag själv i växthuset i midsommarnatt.


Sent om kvällen så planterade jag våra hanging baskets som vi alltid haft vid dörren de senaste åren.
Detta brukar jag göra redan i början av juni men i år har det inte blivit av förrän nu.
Stackars surfinor som stått och väntat på detta i flera veckor.
Det där med sommarblommor är kanske inte riktigt min grej, men samtidigt tycker jag att de är fina.

Jag gick in i växthuset och planterade, för utomhus var det bara några få plusgrader och typ 7000 myggor.
Därinne var det lugnt och lite varmare.
Trots den sena timmen var det ljust ute, jag älskar ljuset som är nu.
Mörkare än så här blir det inte, och dessa ljusa nätter varar nästan en månad till, då börjar man se att det lyser i persontågen när de passerar sent om kvällarna.
Men som det är nu så syns inga lampor i tågens vagnar då det är ljust som på dagen även om natten.

Ha en bra midsommar alla kära läsare!

Växthuset är en riktig favoritplats. Läs mer om vårt växthus här.


1 kommentar:

  1. Även rätt långt söderut är det skapligt ljust, den ljusa natten är bara 5 timmar.
    Växthusbygget börjar om en månad. Ovanligt få mygg här i sommar.
    God fortsättning på helgen
    Anette

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.